Klein stukje geschiedenis

Het is 8 oktober 1962 als gymnastiekvereniging VenV wordt opgericht. In 1968 kwamen ze erachter dat er dusdanig talent binnen de vereniging was, dat er besloten werd om een keurgroepje op te richten.

De gymlessen werden gehouden in de “gymzaal” van het oude dorpshuis.
Toen dit dorpshuis in 1973 werd afgebroken, moest er tijdelijk uitgeweken worden naar een zaaltje bij de Martinibar(nu de Beuk).

In 1975 werd uiteindelijk de eerste uitvoering gehouden in de nieuwe gymzaal,wat allemaal veel vlotter en overzichtelijker ging. Tevens werd toen het 200e lid verwelkomd. Een topjaar voor de vereniging dus!

Er werden onderlinge wedstrijden gehouden, vaardigheidsproeven afgelegd en er was een echte herenafdeling!

In de loop der jaren is het aanbod binnen de vereniging breder geworden. Er wordt (nog steeds)recreatief en op selectieniveau geturnd , groeps- en individueel gedanst(Jazz) en u kunt meedoen met bodyfit. Helaas zijn de mannen afgehaakt en bestaat er geen herenafdeling meer.

Sinds de oprichting van de vereniging worden er jaarlijks verschillende acties gehouden om de kas te spekken. Denk aan het verkoop van etenswaren zoals eierkoeken, oliebollen snert en de slaatje actie. Maar ook het werven van sponsoren en donateurs.  Maandelijks werd (en wordt nog steeds) het oud papier opgehaald.

Een prachtig verleden en we hopen dat we in de toekomst nog veel meer geschiedenis kunnen schrijven als vereniging!

We zijn ontzettend trots op al onze leden, jong en oud!

Hier een video van een uitvoering in 2017, COULOR YOUR DAY.
Waarbij de jongste leden (toen), de sterren van de hemel dansen.

Jarenlang zongen we bij aanvang van uitvoeringen en wedstrijden uit volle borst mee met het toenmalige bondslied.

Kun jij het nog meezingen? Zing dan mee…….

” Fier als de golven van Nederlands zee
bruisend langs zandige strand.
Stoer als de stormwind die loeit langs de ree
klinkt er ons lied door het land.
Ouden en jongen, komt volgt onze vaandel.
Vult onze rijen en zing met ons mee.
Laat het weergalmen langs paden en lanen.

Lied van het Koninklijk NCGV!!”

Lijkt het jou leuk om het bestuur komen te versterken? Graag! Neem dan snel contact met ons op.